Saturday, November 25, 2006

Mesmerize-MAYFIRST


MESMERIZE-Mayfirst


Mesmerize adalah rawatan yang sangat terkenal dikalangan wanita untuk melegakan beberapa masalah pada rahim (uterus). Ia mengekalkan gaya hidup sihat seseorang wanita dengan memperbaiki ciri-ciri kewanitaan, meningkatkan stamina serta tenaga dalaman dan menghilangkan keletihan dengan memperbaiki segala simptom penyakit puan (gynaecology), haid atau menopause.


Bahan aktif:

Labisa pumila (Kacip Fatimah)

Ia sejenis pohon kayu yang mudah diperolehi di dalam hutan untuk digunakan oleh wanita lepas bersalin bagi mengekalkan kesihatan, kekuatan dan tenaga. Ia juga digunakan untuk memerangi gonorrhea (penyakit kelamin), cirit-birit dan mengeluarkan lebihan angin dalam tubuh. Kacip Fatimah mempertingkatkan kesan estrogen di dalam wanita bagi mengekalkan sifat-sifat wanita dan kesihatan menyeluruh. Ia juga memperbaiki aliran darah, mengurangkan lendir kotoran didalam faraj, mengurangkan senggugut dan mengekalkan keseimbangan hormon bagi mengurangkan simpton menopause.


Trifolium pratense (Red Clover Flower)

Rawatan alternatif bagi simptom kemerahan muka yang sering berlaku kepada mereka yang menopause. Sering digunakan untuk merawat masalah kulit seperti ekzema dan Psoriasis. Digunakan secara turun-temurun untuk penawar bagi barah payudara. Flavanoid adalah bahan aktif yang terkandung didalam bunga dan daun trifolium pratense memberi kesan estrigenik dan adalah amat berguna didalam rawatan masalah menopause. Terdapat juga alkaloid slaframine di dalam bunga yang rosak yang telah dikaji untuk rawatan kencing manis (Diabetis) dan anti-AIDS.


Cimicifuga racemosa (Black Cohosh Root)

Diguna secara tradisional untuk merawat masalah haid, kesakitan selepas bersalin, masalah saraf dan kesakitan tulang sendi. Walau bagaimanapun, keutamaan diberi didalam rawatan “hot flushes” (kemerahan muka) ketika menopause. Black Cohosh Root mengandungi estrogen semulajadi (phyto-estrogen) yang mengikat pada tapak hormon di dalam payudara dan rahim untuk mengurangkan sistem menopause tanpa risiko barah payudara. Ia mengurangkan kesakitan akibat kekejangan rahim. Ia juga telah digunakan dengan jayanya untuk memperbaiki kekeringan dan kepanasan tubuh wanita yang telah mengalami menopause.


Teraxacum mongolicum compositae (Dandelion)

Herba taraxaci membaiki fungsi hati. Ia mengurangkan kesakitan dan simptom endometriosis. Ia juga mempercepatkan aktiviti hati untuk mengeluarkan lebihan estrogen dari tubuh untuk mengekalkan keseimbangan hormon di dalam wanita. Herba teraxi juga mempercepatkan keupayaan tubuh untuk menyerap zat besi di dalam makanan bagi memperbaiki keadaan enemia (kekurangan sel darah merah). Kajian juga memdapati bahawa herba taraxaci mengawal paras gula darah iaitu membantu di dalam rawatan kencing manis.


Dong Quai Root (Angelicae Sinensis)

Ia adalah ramuan ubatan herba yang paling penting. Ia mempunyai kesan ransangan segera pada rahim terutamanya ketika bersalin. Dong Quai amat berkesan merawat simptom-simptom seperti senggugut, keguguran, sejuk tangan dan kaki, kekurangan darah (anemia) dan di dalam kes-kes tertentu ketidaksuburan. Ia menghasilkan tenaga, stamina dan ketahanan terhadap penyakit. Ia mengawal atur hormon wanita untuk membantu di dalam bisul, sakit kepala serta masalah pengaliran darah daripada salur darah periferi.


Pueraria lobata

Sejenis tumbuhan alamiah yang mengandungi phyto-estrogen yang tinggi Terapi Pengantian Hormon (HRT) secara tradisional. Antara hormon phyto-estrogen seperti Puerarin, Micro Estrol, Daidzein dan Mirificin. Pueraria lobata mengekalkan pembentukan kolagen yang memberi keremajaan rupabentuk payudara, bahagian peha dan tubuh disamping mencantikan struktur kulit. Aktiviti phyto-estrogen termasuk menggalakkan pertumbuhan dan melebatkan rambut, menghalang keguguran rambut, memperbaiki penglihatan, menghilangkan sakit sendi, memperbaiki daya ingatan dan melambatkan penyakit nyanyuk (Alzheimer's).


Pengamal Mesmerize Kapsul akan mengalami kesan rawatan didalam pelbagai peringkat.

Peringkat Pertama: 2-10 hari

1. Lendir faraj banyak dikeluarkan daripada rahim dengan pelbagai warna.

2. Bila berada di dalam keadaan haid, warna lendir yang keluar adalah agak gelap dan jumlahnya akan bertambah. Lendir kotoran akan dikeluarkan bersama tompok darah bersama kotoran-kotoran lain.

3. Kulat dan bakteria akan dimusnahkan hingga menghilangkan bauan yang tidak menyenangkan.

4. Memberi kesan kesegaran dengan perubahan positif pada simptom yang tidak menyenangkan.


Peringkat Kedua: 10-60 hari

1. Memperbaiki dan mengatur semula kitar pusingan haid serta melegakan senggugut.

2. Kotoran-kotoran yang dikeluarkan daripada rahim dapat membantu membaiki simptom seperti mengurangkan lendir kotoran faraj, radang faraj, penyakit radangan peha, radang rahim, penyakit ovari dan simptom lain yang berkaitan.

3. Memberi kuncupan rahim yang lebih baik walaupun pada siang hari.

4. Lebih elastik dan memberi lebih kuncupan otot dinding rahim dan faraj.


Peringkat Ketiga: 60 hari dan seterusnya

1. Perubahan yang jelas bagi beberapa masalah rahim untuk mencapai tahap kesihatan yang sangat memuaskan.

2. Meningkatkan rangsangan dan keinginan seksual bagi menghasilkan hubungan seks yang harmoni.

3. Mengekalkan rahim seseorang wanita pada tahap seperti asal sebelum berkahwin.

4. Mengaktifkan semula sel-sel wanita dengan menghasilkan kehalusan dan kelembutan kulit, mengurangkan pigmentasi dan mengekalkan keremajaan kulit.


Dos: 2-3 kapsul 2 kali sehari selepas makan.

Amaran: Ibu mengandung dan sedang menyusukan anak hendaklah mengelak daripada mengambil produk ini.


Harga RM64.00 (30 kapsul)

No comments: