Tuesday, November 21, 2006

SET BERSALIN LEESA FORMULA


Set bersalin lengkap LESSA FORMULA, eksklusif dan istimewa kerana:-
- diformulakan mengikut tradisi dan budaya masyarakat Malaysia yang mempercayai khasiat dan keberkesanan ikan haruan, halia dan herba-herba Malaysia.
- Sgt praktikal kerana ia memberi penjagaan menyeluruh kesihatan dalaman dan kecantikan luaran wanita lepas bersalin

TABLET HARUAN OMEGA
Ikan haruan mengandungi semua jenis asid amino dan asid lemak yang penting dalam kolagen kulit manusia untuk proses menyembuhkan luka luar dan dalam terutama luka akibat proses bersalin. Dari segi terma perubatan, ikan haruan mempunyai asid arachidonik. Ia akan bergabung dengan asid amino, alanine, proline, argine, serine, leucine dan phenylalanine. Kesemuanya bergabung untuk membantu polypeptide yang bertanggungjawab menyembuh penyakit dan luka.
Kegunaan :
Mempercepatkan penyembuhan luka luar dan dalam (terutamanya wanita yang bersalin secara caesarian atau pembedahan.
Melegakan luka-luka kecil atau luka jahitan faraj akibat melahirkan
Mengandungi semua jenis asid amino dan asid lemak yang penting dalam kolagen kulit manusia
Boleh diambil bukan yanya untuk wanita lepas bersalin, malah kanak-kanak, wanita atau lelaki untuk kesihatan badan terutama untuk luka-luka dan selepas pembedahan.
TABLET PRAWAN
Tablet ibu bersalin yang berperanan seperti ubat periuk ini diformulakan dari herba-herba terpilih Malaysia bagi merawat, memelihara dan memberi ketahanan tubuh badan wanita, terutama selepas melahirkan. Ia berupaya membantu menyiatkan rahim dan sistem dalaman wanita, seterusnya mengembalikan rahsia kewanitaan seperti seorang perawan.
Kandungan :
Akar pokok teja lawang (Cinnamomm inners) Digunakan secara traditional oleh orang melayu sebagai ubat periuk menguatkan rahim seleas bersalin, selain daripada untuk menyembuhkan demam dn penawar racun, lenguh tulang dan menambakan tenaga badan.
Au malam/petai jawa (phyllgathis rotundifolia) Banyak diamalkan oleh wanita bersain dahulu kala untuk mencuci dan melancarkan perjalanan darah selain untukk mnenyegarkan badan dan mengurangkan demam.
Daun keman/ semalu (mimosa pudica) Banyak digunakan secaa tradisi untuk membersihakndarah, melegakan senggugut, melawaskan pembuangan air kecil disamping mengubati batuk, demam dan skit kepala.
Akar serapat (parameria polyneura) Berfungsi mengecutkan dan menyihatkan peranakan selepas bersalin dan mencegah masalah meroyan.
Pinang kotai (agelaea wallichii) Sering digunakan pada zaman dahulu untuk menambah tenga dan menghlangkan pucat dimuka kepada ibu-ibu bersalin. Ia juga berkesan untuk mengatasi sengal sendi dan bisa tulang.
Kegunaan : Menguatkan rahim dan mengecutkan kembali; saluran peranakan; Mencuci darah dan melancarkan perjalanan darah nifas; Melegakan masalah senggugut, melawaskam pembuangan air; Mengubati sakit kepala; Mencegah masalah meroyan; Menambah tenaga dan menghilangkan muka pucat selepas bersalin; Menghilangkan sengal sendi dan bisa tulang; Juga sesuai untuk kegunaan harian semua wanita walaupun bukan dalam pantang.
GINGER CONFINE CREAM
Krim sapuan dari ekstrak semulajadi halia ini adalah formula ekslusif ConfineMum Leesa Formula. Ia dirumus untuk memberikan kebaikan kepada ramai, terutama wanita dalam pantang berdasarkan amalan penggunaan dan kebudayaan masyarakat malaysia.
Kegunaan : Membuang angin dalam badan; Mencegah angin dari memasuki badan; Menjana haba dan memberi kehangatan pada badan; Mencari dan melancarkan perjalana darah; Memudahkan pencernaan kerana halia yang bersifat karminatif; dapat melawan gejala angin dan membantu pencernaan,
Digunakan oleh ahli perubatan Greek purba untuk mengubati lumpuh yang berpunca dari ketidak seimbangann lendir dalam badan Perubatan arab dahulu kala menggunakan halia sebabgai ubat perangsang nafsu dan mengubati penyakit gout. Digunakan secara traditional untuk mencegah dariapda pening ketika dan selepas mengandung serta mabuk ketika dalam perjalanan darat atau laut Boleh digunakan oleh kanak-kanak, lelaki dan wanita biasa yang tida berpantang untuk mendapat semua kebaikan diatas
BODY CONTOUR GEL
Gel pelangsing terbaik dipasaran, dirumus dari 7 jenis tumbuhan yg sangat berkesan untuk memecahkan lemak dan selulit. Ia disapu sebelum berbengkung bagi mempercepatkan pembakaran lemak dan selulit di kawsan perut bagi merampingkan kembali badan.
Kandungan:
Ekstrak barli : mengurangkan kerengsaan, menguatkan tisu kulit;
Ekstrak ivy : membantu memecahkan lemak pada asid badan;
Butcherbroom : mengaktifkan sistem peredaran mikro dan anti radang;
Mushroom : memperbaiki sistem peredaran mikro kulit;
Sweet clover : menggalakkan proses awet muda;
Lady’s thistle : menggalakkan pembentukan sel baru;
Lemon : membantu menegangkan kulit dan otot;
Kegunaan: Disapu di perut, pinggang, punggung dan peha sebelum memakai bengkung untuk memecahkan dan membakar lemak, selulit dan lendir yang bertakung di bawah lapisan kulit. Bertindak menegangkan kulit dan otot serta melembutkan kulit Mengurangkan kerengsaan serta menguatkan tisu dan kulit Memperbaiki sistem peredaran mikro kulit
Kegunaan: Disapu di perut, pinggang, punggung dan peha selepas mandi pagi dan petang sebelum memakai bengkung Tidak perlu digosok lama semasa memakai seperti kebanyakan gel lain kerana ia tidak melekit dan mudah meresap Cuci tangan sebaik selepas menyapu gel ini untuk mengelakkan kepanasan yang melekat pada bahagian badan lain. Sesuai juga untuk semua lelaki dan wanita yang tidak berpantang yang ingin mengempiskan perut dan merampingkan pinggang.
BENGKUNG CORRECTUER
Dibuat cari kain belacu yang tebal tetapi lembut dan selsa dipakai. Dipotong dah dijahit dengan baik sehingga terasa amat selesa dipakai dan terletak kejap di badan, tanpa masalah ia menaik.
MINYAK TELON
Digunakan secara tradisional untuk mencegah kemasukan angin, melegakan kembung perut serta member rasa hangat kepada perut bayi.
Cara penggunaan :

* Sapukan 5-10 titik pada dada, perut, pinggang dan telapak kaki bayi * boleh dipakai bila-bila masa terutama selepas mandi dan bila udara sejuk * Disapu di waktu malam sebelum tidur untuk mengurangkan gejala kencing malam * Jika bayi kembung atau senak, sapu di bawah lutut hingga kaki serta pusat untuk mempercepatkan penyembuhan. * Untuk kegunaan luar sahaja
Harga set : RM350 (dgn bengkung & tungku herba)

Set Bersalin ini boleh di beli secara berasingan.

No comments: